Alla som vill va lika bedövande balla som jag borde hänge sig åt att Läsa!

Å då så kan jag vidare specificera att det som borde läsas är Kuklarz nya bok "Anteckningar från en liten fiat". Det som kännetecknar Kuklarz böcker är ju värmen men om "Hjälp..." var en kopp varm chocklad framför brasan efter en dags skidåkning, är "anteckningar..." ett par långjalingar och en sjyst dunjacka när man står å väntar på bussen en frusen måndagmorgon. Inte destå mindre (eller kanske just därför) är nog "Anteckningar..." ännu mer angelägen läsning.

Vidare föreslog Per P (som hädan efter kommer att reffereras till som Pelle eftersom Per B förklarat att han kommer att skada mig på riktigt om jag nånsin igen kallar honnom det. å det borde ju vara uppenbart för var och en att nån måste heta Pelle.) över en burgare på Alexs ett synnerligen brilliant lagförslag: alla som är gammla, altså på riktigt gamla kanske 75 eller efter nån annan bra och passande födelsedag, borde ha laglig rätt att aga alla som är under 20 utan vidare. Vist skulle en hel del unga människor få en hel del oförtjänt stryck och det skall inte himmlas med att jag är införstådd med att även den skröppligaste gremling där ute antagligen kan åsamka parvlarna bestående men, men på det hela taget måste jag instämma i Pelles bedömning att sammanvägt borde det ändå övervägande handla om samhällsförbättring. Om inte annat så har man nåt å se fram emot även efter pensionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0